یان اسپلتر - طراح ارشد اینستاگرام

همه چیز درباره ظاهر جدید اینستاگرام

متنی که در ادامه می خوانید، توضیحات یان اسپلتر ، طراح اشد اینستاگرام است ، که درباره ری‌دیزاین هویت بصری جدید اینستاگرام توضیحاتی نوشته است.

امروز؛ ما ظاهری جدید از آنچه که در اینستاگرام می‌دیدیم را رو نمایی و متنشر کرده ایم. آیکان اصلی اپلیکیشن اینستاگرام و باقی اپ آیکان هایمان را (اپ های Hyperlapse ، Layout ، Boomerang) خیلی متحدطور ریدیزاین کردیم! همچنین رابط کاربری اینستاگرام نیز جدیدش کردیم! با طراحی ساده تر و سبک و سیاقی پایدار تر ، که کمک می کند تا عکس ها و ویدئو های شما در اینستاگرام بیشتر بدرخشد.

الگوبرداری

وقتی که اینستاگرام متولد شد ؛ مکانی بود برای ویرایش و انتشار هرچه ساده تر عکس ها . پنج سال بعد ؛ همه چیز تکامل یافت ! حالا اینستاگرام تبدیل به یک اجتماع شده با بی نهایت تنوع ، که مردم در آن خیلی بیشتر از قبل در حال انتشار علایق و تجارب خود هستند؛ که این داستان به کمک ابزار های جدیدی که در اینستاگرام در نظر گرفتیم محقق شده مانند Boomerang و Layout . و البته راه های جدید ارتباط در اینستاگرام با ابزار Explore.

پارسال ، جمعی از ما شروع کردیم به کند و کاو درباره اینکه چطور می توانیم به این تکامل کمک کنیم. بطوری که بتوانیم روی هویت، سنت و روح اینستاگرام بمانیم .  در واقع ما می خواستیم نگاهی جدید خلق کنیم ، نگاهی که در اینستاگرام نماینده طیف گسترده ای از گذشته، حال و آینده اجتماعمان باشد.

در ادامه با ما باشید تا ببینیم چه خبر است…

افتخاری برای اینستاگرام: بازخوردهای مردمی درباره هویت جدیدمان

هنرنمایی هایی در قالب هشتگ #Myinstagramlogo در حال انتشار بود (مثل این کیک اینستاگرام!)، که وقتی آنها را دیدیم حس موفقیت کردیم بابت اینکه آیکانی از آب در آمد که مردم آنرا دوست دارند و می خواهند که نمونه خودشان را داشته باشند، پس آنرا ساختند. مابین این گوشه های گرد با بافتی گیرا، صورت تدی شکل(!)، یک لنز نقلی بامزه و رنگین کمان؛ خیلی حس وجود دارد که باعث شود عاشقشان شوید!

برندها، لوگو و محصولاتی که توسعه داده می شوند که ارتباطات عمیقی با مردم برقرار کنند نمی توانند و البته نمی شود که تغییر کنند فقط و فقط بدلیل اینکه «قدیمی شده اند»! خب، آیکان و طراحی اینستاگرام داشت یواش یواش درگیر حس مردم می شد و البته بازتابنده اجتماع میلیاردی اش نبود. و ما فکر کردیم که می توان آنرا بهتر ساخت.

بهتر است شروع کنیم:

 

آیکان اسکیوموفیک  سابق اینستاگرام این مزیت را داشت که حس ملموس بودن پیکسل ها را می داد و کاوش ها و تحقیقات اولیه ما برای مدرن سازی این آیکان بر این اساس بود که این حس را حفظ کنیم. ما با چالش های ابتدایی داستان را شروع کردیم: فلت کردن آیکان و حفظ تزئینات! که به یک ساختار بهتر و البته فلت رسیدیم. اما آیا نباید بیشتر کار می شد تا هر سال مجبور نباشیم این ریدیزاین را انجام دهیم؟ پاسخ مثبت است. بیشتر باید کار می شد.

بعد از این تغییر ابتدایی که حاصل بررسی های اولیه بود؛ تمرکزمان را به سمتی سوق دادیم که بفهمیم مردم واقعا در استایل کلاسیک و اصلی اینستاگرام چه چیزی را دقیقا دوست داشتند که طبعا آنها را نه تنها حفظ کنیم؛ بلکه تشدیدشان کرده و توسعه‌شان دهیم. نتیجه این بررسی این بود که مردم رنگین کمانی که در عدسی های لنز پدید می آید را دوست دارند و این مهم یک نکته کلیدی برایمان بود. همچنین کار دیگری که کردیم جامعه نمونه شرکت خودمان را در نظر گرفتیم و از افراد خواستیم تا در همان لحظه تصویر ذهنی که از لوگوی اینستاگرام دارند را در ۵ ثانیه برایمان روی کاغذ بکشند! تقریبا همه یک رنگین کمان، یک لنز، و یک چشمی را برایمان به تصویر آوردند.

با این بینش، تصمیم گرفتییم که تمام این نتایج را به یک آیکان مدرن تبدیل کنیم که تشخیص و تطبیق را با هم برایمان به ارمغان بیاورد.

راه حل: رنگین کمان و لنز دوربین؛ پلی برای آینده‌مان

instagram-logo

ری دیزاین هویت بصری اینستاگرام

رنگ

اگر لنز یکی از پل های هایلایت شدن آیکان بود، رنگین کمان پلی بود برای جان دادن و رنگ دادن به نشان. رنگ همیشه بخش اعظمی از آیکان کلاسیک اینستاگرام، فیلتر ها، عکس ها و ویدئو های اجتماعمان بود.

وقتی شروع کردیم به تصویر سازی مجدد رنگین کمان، داشتیم دنبال گزینه های مینیمال تری می گشتیم، اما در نهایت باید گرما و انرژی بیشتری به ساختار می دادیم.

ساختار

در حقیقت، ما تشخیص دادیم که احتیاج داریم پا را از فقط یک دوربین گرافیکی پیاده سازی شده فرا تر بگذاریم، تا بتوانیم به یک ساختار منعطف و مقیاس پذیر برسیم که در اساس ساختار قبلی این قضیه ضعیف و بی ثبات بود. برای حفظ جذبه و وزن ساختار قبلی، باید می فهمیدیم که چگونه به کارکتر جدیدمان را توسعه بدهیم در حالی که چیزهای که لازم نیستند را حذف کنیم.

سوال بعدی که پیش آمد این بود که چقد تا هدفمان فاصله داریم؟ اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم؛ باید گفت ساختار فعلی خیلی با روح و تاریخچه اینستاگرام خیلی گره نخورده است. اگر هم خیلی بخواهیم تحت الفظی بگوییم باید گفت که ست کردن تغییرات با چیزی که الان داریم کار سختی است.

بعد از پالایش های بسیار نتایج، ما جایی فرود آمدیم که هنوز یک دوربین است، اما زمینه را برای آینده فراهم می کند.

هویت بصری واحد

خانواده اینستاگرام؛ لی‌اوت (گوگل‌پلی ، آیتیونز)، بومرنگ (گوگل‌پلی، آیتیونز)  و هایپرلپز همگی صاحب ظاهری جدید و متحد شدند. ما رنگین کمانمان را روی همه‌شان اجرا کردیم و همه را طبق ساختار جدیدمان ریدیزاین کردیم تا به مجموعه حس اتحاد بیشتر ببخشیم. ما همچنین آیکان های لی‌اوت و بومرنگ را به روز رسانی کردیم تا بهتر از قبل گویا چیزهایی باشند که افراد می خواهند در آنها خلق کنند، یک کلکسیون عکس، یا یک مینی-ویدئو که به سر و تهش لوپ می شود!

اتحاد هویت بصری جدید اینستاگرام در محصولاتشان

اتحاد هویت بصری جدید اینستاگرام در محصولاتشان

 

رابط کاربری جدید

در حاشیه فعالیت هایی که در زمینه ری‌دیزاین آیکان جدید داشتیم، ری‌دیزاین رابط کاربری را نیز شروع کردیم، کار بر روی یک چیز ساده و تر و تمیز که بیشتر تمرکز افراد روی عکس ها باشد.

هنگامی که در آیکان رنگ از خودِ آیکان می آمد، ما بر این عقیده بودیم که رنگ باید مستقیماً از عکس ها و ویدئو های کاربران بیاید. ما رنگ ها و نویز ها را از سطوح اپلیکیشن پاک سازی کردیم تا رابط کاربری ساده تری در اختیار افراد قرار دهیم که محتوایشان در وسط میدان قرار دارند، در عوض رنگ ها را در جریان صفحه اصلی و فلو آیکان ها تشدید کردیم.

ریدیزاین رابط کاربری جدید اینستاگرام

ریدیزاین رابط کاربری جدید اینستاگرام

همگام با ساده سازی رنگ ها و نویز های رابط کاربری، ما الگوهای تعاملی را دیدیم که دیگر خیلی در دستگاه های iOS و Android حس بومی بودن نمی دادند و کاربر با آنها راحت نخواهد بود. با توسعه الگوی تعاملی جدید که از استاندارد های iOS و Android در اجزا، الگوها و آیکان ها استفاده کرده بودند، افراد به تدریج با ناوبری اپ آشنا می شدند. ما همچنین آیکان های سیستمی را هم ری‌دیزاین کردیم تا کاربران هر دو اکوسیستم iOS و Android حس راحتی بیشتر را در محیط دستگاه خود داشته باشند.

نگاه به جلو

جامعه رو به رشد ما، الهام بخش بود، و ما امیدوار بودیم که خلاقیت، زندگی، و مثبت اندیشی را بیش از پیش روز به روز به اینستاگرام بیاوریم. ما آرزو داریم که افراد اجتماع‌مان آیکان جدید را خلاقیتی جدید ببینند، چیزی که سرگرمی را با خود همراه داشته باشد. که اگر این اتفاق بیافتد بسیار هیجان زده و خوشحال خواهیم شد.

متنی که در بالا خواندید توضیحاتی از یان اسپلتر بود که در بلاگ شخصی اش در مدیوم در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۵ منتشر کرده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*