خبرهایی از بروز رسانی سرویس تحلیل گر گوگل – Google Analytics

چند روز پیش سرویس Google Analytics در بلاگ رسمی خود خبرهایی از بروز رسانی تجربه کاربری و رابطه کاربری سرویس داد. این مطلب هنگامی که منتشر شد بنظر می رسید یک آپدیت ساده در بلاگ سرویس Google analytics بود. اما اگر به دقت نگاه کنیم شروعی بر بهبود های سطح بالا در سرویس است. متنی که در ادامه می خوانید عین ترجمه متن منتشر شده در پست بلاگ است.

در رابط کاربری دسکتاپ Google Analytics بهبودهایی در راه است

در ده سال گذشته، Google Analytics قابلیت ها و گزارشات زیادی را به سرویس اضافه کرده. چند ماه اخیر، ما تلاش می کردیم که Google Analytics را از قبل ساده تر کنیم، در حالی که قابلیت های کلیدی همچنان بدون تغییر بمانند (برای کاربرانی که دائما از سرویس استفاده می کنند). در این پست برخی از بروز رسانی های مهم که در چند ماه آینده در سرویس حس خواهید کرد را متذکر خواهیم شد.

در ادامه، خلاصه ای از تغییراتی را ارائه می کنیم که در چند هفته آینده کاربران حس خواهند کرد.

۱- ساده سازی راهبری سرویس

یک راهبری جدید و مطابق با پیشرفته ترین استانداردهای الگوی طراحی گوگل متریال.

• حذف گزینه «Home Customization Reporting Admin – شخصی سازی گزارش دهی صفحه اصلی» در نوار هدر. ( گزینه ادمین الان در زیر navigation قرار گرفته است. )

• پنل navigation الان قابلیت تغییر سایز را دارد. ( برای کاربرانی که فضای بیشتری نیاز خواهند داشت. )

توضیحات بلاگ گوگل درباره بروز رسانی های Google Analytics

۲- شخصی سازی ها، همگی در یک جا

• قبلاً : شخصی سازی گزارشات جدا بودند، دشبورد ها و کلیدهای میانبر در منوی navigation سمت چپ دیده می شدند، گزارشات شخصی سازی شده و غیره. در تب شخصی سازی: هشدار های شخصی سازی شده در یک تب در بخش رویداد های هوشمند.

• الان: تمام قابلیت های شخصی سازی در بخص “Customization” در منوی navigate سمت چپ تجمیع شدند:

توضیحات بلاگ Google Analytics درباره بروز رسانی اخیرش

۳- ساده سازی تغییر چینش Google Analytics

• دکمه “خانه (home)” قبلی که گزینه های “حساب کاربری (account)” ، “دارایی ها (Property)” و “view picker” را در بر داشت، الان با یک گزینه جدید در هدر جایگذین شده که به کاربر اجازه می دهد که میان صفحات سرویس سوییچ کنند.

• برای کاربران Analytics 360 باید بگوییم که شما نیاز دارید که به بخش سازمانی سوییچ کنید تا بتوانید از این قابلیت سوییچ بین صفحات و view ها استفاده کنید.

۴- ساده سازی جریان ورود به حساب کاربری

• ورود به حساب Google Analytics الان این امکان را پیدا کرده که پس از ورود شما را به سمت صفحه ای هدایت می کند که آخرین بار آنجا بودید.

۵- قابلیت تنظیم محدوده تاریخ های پیشفرض

• از این پس می توانید محدوده تاریخ هایی که برای دریافت گزارشات در نظر می گیرید را به صورت پیشفرض مشخص کنید… . این امکان از طریق بخش تنظیمات کاربر سرویس در دسترس می باشد.

• از این پس می توانید محدوده تاریخ خود را به بازه های کوتاه تر (حتی ۷ روز) تغییر دهید . این قابلیت چندین مزیت دارد؛ برای مثال در کمپین ها خیلی از تغییرات مانند تجربیات کاربری کاربران و غیره در بازه های ۳۰ روزه دور از نظر باقی می مانند ، حال اگر بازه زمانی گزارشات را کوتاه تر کنید، دیگر این اتفاق نخواهد افتاد.

• بازه پیش فرض برای تمام کاربران Google Analytics هفت روزه در نظر گرفته شده است. (که البته با این قابلیت جدید کاملا قابل شخصی سازی‌ست.)

۵- با چند صفحه خداحافظی کنید

• رویداد های هوشمند:

آگاه ساز های شخصی سازی شده به بخش Customization انتقال داده شده اند. اما مانند قبل همه عملیات های سابق را انجام می دهند.

رویدادهای هوشمند خودکار بطور کامل از Google Analytics حذف شده و جای خود را به زودی به قابلیتی بنام “automated insights” داده اند. (درباره این قابلیت بیشتر بدانید: automated insights from Google Analytics Assistant _زبان اصلی_ )

• گزارشات تحلیل در صفحه :

گزارشات تحلیل در صفحه (In-Page analytics) بطور کامل از رابط کاربری وب Google Analytics حذف شده اند . شما در حال حاضر همچنان می توانید به این قابلیت از طریق افزونه رسمی Google Analytics کروم (دریافت) دسترسی داشته باشید.

تمام کاربران Google Analytics در چند هفته آتی می توانند این تغییرات را مشاهده کنند.

ما امیدواریم این تغییرات تجربه کاربری کاربرانمان را بهبود بخشد.

توضیحات بالا توسط آژای ناینانی؛ مدیر محصول سرویس Google Analytics در تاریخ ۱۹ مهر ۹۵ انتشار یافت.

 

یک نظر درباره “خبرهایی از بروز رسانی سرویس تحلیل گر گوگل – Google Analytics

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*